Το νέο σχέδιο της ΕΕ για την αντιμετώπιση της διαρροής προσωπικών δεδομένων

http://www.fortunegreece.com/article/to-neo-schedio-tis-ee-gia-tin-antimetopisi-tis-diarrois-prosopikon-dedomenon/

της Grace Dobush

Τα πλήγματα για τους τεχνολογικούς κολοσσούς συνεχίζονται. Οι πάροχοι email και ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως η Google και το Facebook, θα πρέπει πλέον να ρυθμίζονται όπως οι παραδοσιακές εταιρείες τηλεπικοινωνιών, δήλωσε προχθές ο επικεφαλής της ομοσπονδιακής υπηρεσίας τηλεπικοινωνιών της Γερμανίας στους Financial Times.

«Πλέον η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των παραδοσιακών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως το Gmail και το WhatsApp, έχει γίνει δυσδιάκριτη. Οι χρήστες συχνά δεν βλέπουν καμία διαφορά», ανέφερε ο Γιόχεν Χόμαν στους FT.

«Δεν είναι σωστό μια εταιρεία που παρέχει παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες να πρέπει να ανταποκριθεί σε ορισμένες αρχές, όπως αυτές της προστασίας δεδομένων, ενώ μια εταιρεία που παρέχει παρόμοιες υπηρεσίες μέσω διαδικτύου να μην χρειάζεται να κάνει το ίδιο» κατέληξε ο ίδιος.

Εάν η Google χαρακτηριστεί ως πάροχος τηλεπικοινωνιών, κάτι για το οποίο η Γερμανία πιέζει από το 2012, θα υπόκειται σε σημαντικές κανονιστικές ρυθμίσεις που θα αφορούν την ασφάλεια των δεδομένων και θα πρέπει να αυξήσει τη διαφάνειά της. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξακολουθεί να εξετάζει μια υπόθεση που ο Χόμαν θεωρεί ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυστηρότερους κανονισμούς για τους τεχνολογικούς γίγαντες.

Μετά από την εφαρμογή του σαρωτικού νέου νόμου περί προστασίας της ιδιωτικότητας, του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), οι αμερικανικές τεχνολογικές εταιρείες προσπαθούν απεγνωσμένα να ανταποκριθούν σ’ αυτόν. Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες απαιτούν από τις εταιρείες να λαμβάνουν μια πραγματική και ενημερωμένη συγκατάθεση από τους χρήστες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους και να επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέγουν να εξαιρούνται ή να ζητούν τα δεδομένα τους ανά πάσα στιγμή.

Στην Silicon Valley, οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν τόσο καιρό κινηθεί μάλλον χαλαρά, αν όχι επιπόλαια, σε σχέση με τα δεδομένα των χρηστών. Αυτό όμως δεν μπορεί να εφαρμοστεί πια στην Ευρώπη, όπου οι προσδοκίες για ιδιωτικότητα είναι πιο παγιωμένες. Ο Χόμαν δήλωσε ότι μέρος της αποστολής του είναι να δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.

Η απειλή επιβολής πρόστιμων για παραβίαση του GDPR- έως και 20 εκατομμύρια ευρώ ή 4% των ετήσιων εσόδων- έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένου του Facebook, να εφαρμόζουν τα πρότυπα GDPR σε όλους τους χρήστες, ανεξαρτήτου τοποθεσίας. Η Καλιφόρνια, μάλιστα, νομοθέτησε νέους κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας, γεγονός που εξόργισε τις τοπικές εταιρείες τεχνολογίας αν και ο νέος νόμος δεν θα τεθεί σε ισχύ πριν το 2020.

Comments are closed.